Pilates

Dešimt užsiėmimų – ir jūs pasijusite geriau. Dvidešimt užsiėmimų – ir jūs geriau atrodysite. Trisdešimt užsiėmimų – ir jūs gausite visiškai naują kūną.“ – Dž. Pilatesas

Pilates – tai nesudėtinga, bet labai efektyvi giliųjų raumenų lavinimo treniruotė, kuri stiprina ir formuoja raumenyną, gerina laikyseną ir pusiausvyrą bei sujungia kūną ir sielą. Pilates metodą sukūrė vokiečių treneris ir sportininkas Džozefas Pilatesas maždaug prieš šimtą metų.

Moterims Pilateso treniruotės yra nepakeičiamos, nes stiprinami gilieji pilvo ir dubens raumenys, kas leidžia treniruotis neštumo metu ir po jo nenutraukiant treniruočių, palaikant gerą fizinę formą. Be jokios abejonės treniruotės tinka ir vyrams – juk ir Pilates išradėjas buvo vyras.

Mankštinantis akcentuojamas pilvo presas – jis turi būti įtemptas visos treniruotės metu. Pasak Dž. Pilateso, pilvo presas ir nugara – tai karkasas, kuris padeda išlaikyti kūną tiesioje padėtyje. Pilates sistemos pagrindas yra kūno ir proto vienybė, ji jungia įvairius rytų ir vakarų kultūrų treniravimosi metodus. Mankštinantis kiekvienas pratimas atliekamas apgalvotai, susikaupus. Didelis dėmesys skiriamas taisyklingam kvėpavimui, kuris padeda smegenis aprūpinti krauju ir gerina bendrą kraujo apytaką organizme.

Pilates sistema skiriasi nuo kitų tradicinių jėgos pratimų, kai kiekvienas raumuo tarsi izoliuotas ir dirba atskirai nuo kitų. Pilates treniruočių metu dirba visi pagrindiniai kūno raumenys. Didžiausias dėmesys skiriamas tempimui, giliesiems raumenims, sąnarių lankstumui, raiščių elastingumui ir ištvermei. Per užsiėmimą krūvis nei kiek ne mažesnis nei per kitas treniruotes, judesių kartojimas minimalus. Visi pratimai atliekami lėtai, plastiškai, neskubant, nėra staigių judesių, taigi mankšta puikiai tinka fiziškai nepasirengusiems arba vyresnio amžiaus žmonėms.

Pilates mankštos nauda:

  • tvirtėja nugaros ir pilvo preso raumenys;
  • didėja lankstumas, sąnarių paslankumas, gerėja koordinacija, balansas;
  • gerėja laikysena, judesiai tampa lengvi ir grakštūs. Viso užsiėmimo metu reikia stebėti savo laikyseną ir jau po kelių treniruočių pastebėsite, kad savaime norisi išlaikyti taisyklingą nugaros padėtį ir už treniruočių studijos ribų;
  • po treniruotės pajuntama vidinė ramybė, nes vienas pagrindinių metodo principų yra relaksacija;
  • pratimai tonizuoja raumenis;
  • vystoma kvėpavimo sistema;
  • padeda atsikratyti įtampos, streso;
  • stimuliuoja širdies ir kraujagyslių, limfinę sistemą, gerindami deguonies apykaitą ir endorfinų išsiskyrimą, kurie atsakingi už gerą savijautą. Sustiprėja imuninė sistema;
  • padeda atsikratyti nugaros skausmų. Giliųjų raumenų, laikančių stuburą stiprinimas, raumenų ilgio pakeitimas, kūno atpalaidavimas ir taisyklingos laikysenos atstatymas – visa tai suderinus, daro pratimų kompleksą efektyvia profilaktikos priemone nugaros ligoms.

Kas gali lankyti Pilates užsiėmimus?
Pilates užsiėmimai skirti pradedantiesiems ir jau pažengusiems įvairaus amžiaus ir fizinio pasirengimo žmonėms, kurie nori pajausti ir sustiprinti savo kūną. Ypač rekomenduojama Pilates mankštas lankyti kenčiantiems nugaros skausmus dėl netaisyklingos laikysenos, dirbantiems mažai judrų darbą, turintiems viršsvorį, patiriantiems daug streso, ir tiems, kurie tiesiog nori sportuoti, jaustis grakštūs ir žvalūs.

Pilates DYNAMIC – tai ta pati, tik kiek intensyvesnė, dinamiškesnė Pilates mankšta.

Pilates STRONG – kiek didesnio intensyvumo, „stipresnė“ treniruotė.

Pilates su volais – užsiėmimas skirtas giliųjų raumenų stiprinimui, kraujotakos audiniuose gerinimui, pusiausvyros lavinimui, kūno pajautimo gerinimui, įsitempusių raumenų atpalaidavimui, skausmo ir sąstingio juose sumažinimui. Užsiėmimai tinka visiems, kuriems rūpi sustiprinti savo stuburą, padailinti kūno linijas.

Pilates/Funkcinės treniruotės – tai giliųjų raumenų stiprinimo ir kūno linijų dailinimo programa, kurios metu akcentuojami:
Taisyklingas kvėpavimas
Stuburo mobilumas
Kūno centro (pilvo, nugaros, dubens dugno, liemens raumenų) stiprinimas
Giliųjų raumenų, atsakingų už laikyseną, stiprinimas
Kasdienių kūno funkcijų (pritūpimo, traukimo, stūmimo) lavinimas
Nusilpusių raumenų stiprinimas ir pertemptų raumenų atpalaidavimas
Kūno linijų dalinimas (dėmesys kojoms, sėdmenims, pilvo raumenims, rankoms)
Lankstumo lavinimas ir atsipalaidavimo pratimai

Reguliariai lankant mankštas:
Mažėja nugaros ir sąnarių skausmai
Atkuriama judesių amplitudė ir taisyklinga laikysena
Atpalaiduojamos įtampos kūne
Sustiprėja nusilpę raumenys
Pagerėja bendras kūno tonusas, odos būklė
Paspartėja medžiagų apykaitos procesai
Išryškėja moteriškos kūno linijos
Sustiprėja pasitikėjimas savimi

Užsiėmimai taip pat tinkami visoms besilaukiančioms moterims bei moterims po gimdymo (apie tai būtina pasisakyti trenerei), koreguojant pratimus pagal individualų poreikį.

 

Trenerė



Rasida Matuizienė


PortDeBras, pilates ir kalanetikos trenerė


Rasida sakosi aktyviai sportuojanti nuo 20-ies metų. Nuo tada šokiai, aerobika, bėgimas, vaikščiojimas, važinėjimas dviračiu ir panašios veiklos – josios kasdienybė.

Visgi aktyvios veiklos kažkur „šone“ Rasidai nepakako. Prieš penkerius metus ji nusprendė radikaliai pakeisti savo profesiją ir pasukti kitu, sporto trenerės keliu. Viskas prasidėjo nuo įstojimo į Lietuvos Edukologijos Universitetą ir tęsiasi iki šiol – Rasida aktyviai kelia savo kvalifikaciją įvairiuose kursuose bei mokymuose Lietuvoje ir užsienyje.

„Visada svajojau apie darbą, kurį dirbčiau su didele meile. Šiuo metu daugiausiai džiaugsmo kūnui ir sielai teikia PortDeBras, pilates bei kalanetikos treniruočių vedimas, o joga ir cigun praktika užsiimu kol kas tik savo malonumui“, - sako Rasida.

Rasida save apibūdina kaip labai smalsią asmenybę, nuolat kuo nors besidominčią, kur nors dalyvaujančią.  „Nepaliaujamai tobulinu save įvairiose sporto ir dvasinio tobulėjimo festivaliuose bei stovyklose, tokiuose kaip „Fitness factory“, „Nike“, „Masters of Calm“, „Varom“, „Mandala“, „Rimini“, „Sporto festivalis“ Litexpo ir pan.“, - sako ji.

Be to, laisvalaikiu Rasida organizuoja renginius bei šventes, praktikuoja sąmoningą kvėpavimą, domisi psichologija, joga, šokio terapija, sveika gyvensena bei mityba, vegetarizmu.

Skambinti
Atvykti

Informuojame, kad svetainėje yra naudojami slapukai, kad tinkamai individualizuoti turinį. Spausdami „Sutinku“ Jūs sutinkate su slapukų įrašymu. Naršydami toliau Jūs sutinkate su svetainės Slapukų politika